Teoria i filozofia RPG


  • Kwestie niedopowiedziane (2/3)
    Druga część cyklu o narracji w RPG. Jak narrator używa swoich narzędzi i czym one są.

    Gdy definicji jest multum, a elementów składowych jeszcze więcej, trudno się w nich sprawnie poruszać. Co więcej każdy z podręczników zawiera inną wersję podstawowej terminologii. Jak z tego rozgardiaszu wybrnąć i wyciągnąć jednocześnie jakieś użyteczne wnioski?
    Czytaj dalej


  • Kwestie niedopowiedziane. O narracji w grach fabularnych (1/3)
    Przedstawiamy krótki cykl artykułów o sprawach nie zawsze oczywistych, ale zawsze ważnych dla klimatu rozgrywek w grach fabularnych.

    Lwia część podręczników do RPG ma wstęp, w którym zaznaczone jest w jakiej konwencji osadzony jest świat. Jeśli dane odwołanie do innych źródeł kulturowych to jakaś informacja o świecie, to konwencja jest zbiorem takich odwołań. Głównie dzięki niej gra zaczyna się właśnie dopiero z ostatnią kropką postawioną w podręczniku.
    Czytaj dalej


Wczytywanie danych...